לראשונה • יושב ראש הפרלמנט הבריטי ביקר בישראל ובכנסת

    הוא סיפר על ביקורו ביד ושם וציין כי "היתה זו חוויה מטלטלת לראות את תמונות ולשמוע את הקולות. אסור שהשואה תישכח ולא ניתן שתחזור על עצמה"
    מנדי אושר No Comments on לראשונה • יושב ראש הפרלמנט הבריטי ביקר בישראל ובכנסת

    ביקור ראשון של יו"ר פרלמנט בריטי מכהן בישראל ובכנסת • ג'ון ברקו בן למשפחה יהודית מצפון לונדון • הוא גם יו"ר הפרלמנט היהודי הראשון בהיסטוריה הבריטית • מחר ינאם בכנסת

    הוא סיפר על ביקורו ביד ושם וציין כי "היתה זו חוויה מטלטלת לראות את תמונות ולשמוע את הקולות. אסור שהשואה תישכח ולא ניתן שתחזור על עצמה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש בית הנבחרים בפרלמנט הבריטי, ג'ון ברקו, מבקר בכנסת היום  ומחר, לסדרת פגישות ופאנלים, בין היתר במסגרת אירועי כנסת צעירה, במהלכם ינהלו צעירים ובני נוער את דיוני הוועדות ומליאת הכנסת.

    זהו ביקור ראשון של יו"ר פרלמנט בריטי מכהן, בישראל ובכנסת. ברקו, חבר המפלגה השמרנית, מכהן כיו"ר הפרלמנט הבריטי מאז 2009. הוא בן למשפחה יהודית מצפון לונדון והוא יו"ר הפרלמנט היהודי הראשון בהיסטוריה הבריטית.

    יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, בירך את ברקו ופמלייתו במליאת הכנסת: "לביקורך ערך מיוחד והיסטורי. בריטניה וישראל חולקות היסטוריה משותפת ומשמעותית. אירועים חשובים בהיסטוריה של שתי המדינות והעמים שזורים זה בזה. אחד מהם, שמהווה אבן יסוד בהקמת הבית הלאומי לעם היהודי בארץ ישראל, הוא הצהרת בלפור, שאנו מציינים מאה שנים להכרזתה. שיתופי הפעולה בין בריטניה וישראל באים לידי ביטוי בקשת רחבה של תחומים, בהם טכנולוגיות חדישות,  מדעים, חינוך ומאבק בטרור. אני מקווה שנמשיך בחיזוק היחסים בין הפרלמנטים. אני מבקש לברך את בריטניה גם על עמדתה החד משמעית ותרומתה במאבק נגד האנטישמיות הגואה".

    קודם לכן הודה יושב ראש בית הנבחרים בפרלמנט הבריטי, ג'ון ברקו, למארחו אדלשטיין וסיפר כי ביקר בישראל בשנת 1975, כמתנה לחגיגות הבר מצווה שלו. הוא סיפר על ביקורו ביד ושם וציין כי "היתה זו חוויה מטלטלת לראות את תמונות ולשמוע את הקולות. אסור שהשואה תישכח ולא ניתן שתחזור על עצמה". בתום הפגישה עם יושב ראש הכנסת, קיימו ברקו ופמלייתו פאנל בנושא היכרות עם המערכת הפרלמנטרית בישראל, בהשתתפות יושבי ראש אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-בריטניה, חברי הכנסת חיליק בר ויואב קיש, ח"כ רויטל סוויד ומזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, מפגש עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג וח"כים נוספים.

    מחר, במסגרת אירועי כנסת צעירה, במהלכם ינהלו צעירים ובני נוער את דיוני הוועדות ומליאת הכנסת, ינאם יו"ר הפרלמנט הבריטי בפני סטודנטים על הפרלמנט הבריטי וסמכויותיו של העומד בראשו. באירוע ישתתף יו"ר הכנסת יולי  אדלשטיין.



    0 תגובות